Federacija Bosne i Hercegovine usvojila je novi Zakon o unutrašnjoj trgovini, koji po prvi put donosi pravne okvire za internetsku trgovinu. Osim što reguliše neradnu nedjelju i slobodne dane za radnike, zakon postavlja temeljna pravila za elektronsku prodaju, omogućavajući bolju zaštitu potrošača i transparentnije poslovanje.
Definicija i zahtjevi za internetsku trgovinu
Novi zakon tretira elektronsku trgovinu kao oblik prodaje na daljinu, koja uključuje prodaju proizvoda i usluga putem interneta. Prodaju na daljinu mogu obavljati samo registrovani trgovci koji ispunjavaju određene uslove. Potrebno je osigurati poslovni prostor za administrativne poslove, skladište za robu, kao i prostor za sanitarne uslove. Ova pravila osiguravaju da prodaja na daljinu bude organizovana na profesionalan i legalan način.
Ugovori i transparentnost cijena
Ugovor o prodaji na daljinu mora sadržavati jasno naznačene cijene, uključujući sve troškove poput dostave, poreza i ostalih manipulativnih naknada. Na ovaj način, zakon štiti potrošače od skrivenih troškova i omogućava bolju informisanost pri kupovini.
Oblasti elektronske trgovine
Zakon razlikuje tri glavna oblika elektronske trgovine:
Prodaja putem elektronske prodavnice – osnovna forma online trgovine, gdje trgovac direktno prodaje robu potrošačima.
E-commerce platforme – prodaja koja se obavlja putem platformi koje povezuju trgovce i potrošače.
Dropshipping – trgovci koji nemaju zalihe, već naručuju proizvode od treće strane, koja direktno isporučuje robu potrošaču.
Za dropshipping model i slične oblike elektronske trgovine, zakon ne zahtijeva skladišni prostor, ali trgovci moraju osigurati sve ostale uvjete za pouzdanu dostavu.
Druge vrste prodaje na daljinu
Zakon također pokriva prodaju putem kataloga, radio i televizijskih reklama, te poštanskih i štampanih pošiljki. Ove vrste prodaje na daljinu, kao i online trgovina, moraju ispunjavati uslove o transparentnosti i zaštiti potrošača.
Ovaj zakon predstavlja značajan korak prema regulisanju internetske trgovine u FBiH, doprinoseći zaštiti potrošača i povećanju transparentnosti na tržištu.