Tokom proteklih dana, Sarajevo je postalo središte marketinga, PR-a, brendiranja i prodaje zahvaljujući 11. Sarajevo Marketing Summitu. Ovaj prestižni događaj okupio je stručnjake iz Bosne i Hercegovine, regije i šire, koji su predstavili uspješne marketinške primjere i kampanje, uz fokus na temu „Changing tomorrow now“. Tokom dvodnevne konferencije, učesnici su imali priliku čuti o izazovima i prilikama u svijetu marketinga te o načinima na koje ova industrija može odgovoriti na stalne promjene.
Samira Muratović, generalna direktorica marketinške agencije Altermedia, istaknula je kako je summit postao prepoznatljiv događaj u industriji. „Promjene su konstantne, a svi koji se bave marketingom moraju ići u korak sa novim trendovima,“ naglasila je Muratović, podsjećajući na važnost inovacija u modernom marketingu.
Stručnjaci dijele svoja iskustva
Među brojnim govornicima, Lazar Džamić, stručnjak i predavač, osvrnuo se na razlike između zapadnog i lokalnog tržišta, naglašavajući potrebu za edukacijom u marketingu i korištenje vještačke inteligencije. „Potrošače treba edukovati, biti dio njihovog života i pružiti im ono što zaista žele,“ izjavio je Džamić, pozivajući na prelazak sa tradicionalnih metoda oglašavanja na storyteling u digitalnom svijetu.
Zenel Batagelj iz kompanije Valicon osvrnuo se na specifičnosti bh. tržišta, opisujući ga kao potentno, ali i zatvoreno za neke industrije. Posebno je naglasio važnost retail sektora, spominjući kompanije poput Decathlona i Lidla koje sve više istražuju mogućnosti širenja u ovom regionu.
Kampanje koje ostavljaju trag
Jedan od istaknutih primjera društveno odgovornog marketinga predstavljena je kampanja „Hajde da imamo vremena“ Grand kafe i Atlantic grupe. Senior brend menadžer Srđan Dabić objasnio je da je cilj kampanje skrenuti pažnju na važnost kvalitetnog vremena provedenog sa bližnjima, ali i podizanje svijesti o zdravlju žena.
Također, naglašena je lojalnost prema kupcima kroz dugogodišnje uspješne kampanje Konzuma i Mercatora, koje su privukle pažnju najmlađih putem programa lojalnosti PIKA kartice.
Uticaj marketinga na kulturu i sport
Na panelu o uticaju marketinga na kulturu i sport, ministar kulture i sporta KS, Kenan Magoda, govorio je o potrebi za većom saradnjom između privatnog i javnog sektora. Posebno je istaknut primjer Red Bull Showruna, koji je ove godine održan u Sarajevu, kao jedan od događaja koji je pokazao kako globalni brendovi mogu uspješno privući lokalnu publiku.
Gaming industrija kao budućnost marketinga
Jedan od najzanimljivijih govora održao je Ed Medvedev iz Adidasa, koji je govorio o rapidnom rastu gaming industrije. Prema njegovim riječima, gaming je trenutno jedna od najprofitabilnijih industrija u svijetu, te pruža nebrojene mogućnosti za marketing.
Nagrade za najbolje
Na kraju summita, dodijeljene su nagrade za izuzetne marketinške kampanje i ličnosti. Berina Belkić iz NLB Banke, Ajla Hadžić iz dm-a i Mirsada Kadribašić iz Argete ponijele su priznanje marketing superstara. Nagrade za kampanju vrijednu pažnje dobila je kampanja Ožujskog piva „Budi hrabar, budi zdrav“, dok je Violeta dobila priznanje za brend inovaciju.