Aerodrom Sarajevo planira izgradnju još jednog terminala kako bi odgovorio na rastuće potrebe putnika i dodatno unaprijedio infrastrukturu. Trenutno ima 38.000 kvadratnih metara vlastitog zemljišta za ovaj projekt, ali će biti potrebno otkupiti dodatnih 40.000 kvadratnih metara, prvenstveno za komercijalno parkiralište i dio pristanišne zgrade.
Novi terminal B, koji je pušten u promet u martu 2023. godine, i dalje je u fazi završnih radova do kraja te godine. Ovaj terminal donio je brojne novosti, uključujući otvaranje velikog broja ugostiteljskih, trgovačkih i uslužnih objekata, te preseljenje poslovne lože iz starog terminala.
Proširenje kapaciteta i modernizacija
Sarajevo se danas može pohvaliti bogatstvom sadržaja na aerodromu, čak i u poređenju s većim aerodromima u regiji poput Beograda i Zagreba, prema pisanju avioportala Zamaaero. Na novom terminalu su razne aerodromske službe dobile veći i funkcionalniji prostor, a otvoren je i novi VIP terminal, zajedno s novom upravnom zgradom koja pruža adekvatan prostor za rad aerodromskog osoblja. Pored toga, dodane su četiri nove parkirne pozicije za referentni avion A321, čime ukupan broj iznosi 11.
Novi terminal, sa svojih četiri sprata, izgrađen je zbog ograničenog prostora za širenje, te dodaje 10.000 kvadratnih metara korisne površine aerodromu, čime ukupan prostor s postojećim terminalom iznosi 19.000 kvadratnih metara. Oba terminala sada imaju jedinstven prostor i fasadu, uz dodatak velike nadstrešnice prema parkiralištu (kiss & fly zona). Terminali zajedno imaju 11 gateova (od kojih su tri s avio mostovima), 24 check-in šaltera (duplo više nego prije), i kapacitet od 2 miliona putnika godišnje.
Međutim, ovaj kapacitet će ubrzo biti nedovoljan. Prošle godine aerodrom je opslužio gotovo 1,4 miliona putnika, a ove godine se očekuje da će broj putnika porasti na 1,8 miliona, što znači da će do 2025. godine sadašnji kapacitet od 2 miliona putnika biti premašen.
Planovi za novi terminal
Aerodrom Sarajevo već je 2021. godine, dvije godine prije otvaranja terminala B, započeo aktivnosti na izradi Koncepta i potrebne dokumentacije za dugoročni razvoj aerodroma. Novi terminal planira se izgraditi na zapadnoj strani aerodroma, odvojen od sadašnje terminalne zgrade. Terminal će imati tri sprata u glavnoj zgradi, te dva sprata kod gateova (bez podruma), a izgradnja će se odvijati u fazama.
Modularni dizajn terminala omogućava njegovu postepenu nadogradnju. U prvoj fazi, novi terminal će imati kapacitet od 2,5 miliona putnika, dok će u konačnoj fazi razvoja njegov kapacitet dostići 5 miliona putnika, odnosno 7 miliona zajedno s postojećim terminalom. Stari terminal će biti prenamijenjen za niskotarifne kompanije (LCC) i charter letove, što je logičan korak s obzirom na trenutnih 124 sedmična LCC leta i 8 charter letova.
Novi terminal će biti povezan sa stajankom i imat će ukupno 43.920 kvadratnih metara, što je više nego duplo od trenutnog kapaciteta. Od toga, 15.840 kvadratnih metara će biti na putničkom dijelu terminala, dok će 28.080 kvadratnih metara biti na ulaznom dijelu glavne zgrade. Terminal će imati 5 zračnih mostova, a komercijalno parkiralište će se graditi na dvije etaže.
Izazovi pred realizacijom projekta
Aerodrom ima dovoljno vlastitog zemljišta za izgradnju novog terminala, ali će otkupiti dodatnih 40.000 kvadratnih metara za parkiralište i dio pristanišne zgrade. Terminal će se graditi uz novi rotor gradske transverzale, što će omogućiti direktan pristup sa rotora.
Izgradnja prvog dijela novog terminala zahtijevat će najmanje dvije godine, što znači da će aerodrom narednih nekoliko godina morati suočiti s problemima manjka kapaciteta i gužvama. No, sve to je neophodno kako bi se osigurali uslovi za budući rast broja putnika i održavanje kvaliteta usluge na visokom nivou. Trenutno se čeka završetak administrativnih dozvola i političkih odluka kako bi projekt mogao krenuti u realizaciju.