Mercator je u posljednje vrijeme uložio mnogo resursa u nagrađivanje zaposlenika i povećanje konkurentnosti na tržištu, uključujući smanjenje maloprodajnih cijena. Iako su kupci primijetili ove promjene, kompanija je završila godinu s ogromnim gubitkom.
Poređenje s Konzumom
Dok je Konzum lani povećao dobit za četiri posto, dosegnuvši nešto više od 18 miliona eura, Mercator je završio godinu s gubitkom od čak 46,7 miliona eura. Prihodi od prodaje su porasli za četiri posto, što je manje od inflacije za hranu i bezalkoholna pića u Sloveniji (4,6 posto).
Neprecizni razlozi za gubitke
Mercator nije konkretno objasnio uzroke tako visokog gubitka. Iz kompanije su poručili da će detalje moći komentirati nakon objave godišnjeg izvještaja na stranicama Ajpesa. Međutim, naveli su da su 2023. godinu obilježila vrlo visoka povećanja svih vrsta troškova – energije, usluga i rada.
Operativna dobit umanjena
Operativna dobit (EBIT) Mercatora prošle je godine iznosila nešto više od deset miliona eura, što je dvije trećine manje nego godinu prije, prenosi Indikator.ba. Unatoč rastu prihoda, povećani troškovi i investicije u zaposlenike značajno su utjecali na konačni financijski rezultat.
Mercator se suočava s ozbiljnim financijskim izazovima, unatoč naporima da poveća konkurentnost i nagradi zaposlenike. Detaljnija analiza godišnjeg izvještaja mogla bi pružiti dublji uvid u uzroke ovih gubitaka i potencijalne mjere za poboljšanje poslovanja.