back to top
Subota, 15 Novembra, 2025

BiH lider Evrope: Online kupovina skočila 117%

Dijeli

Bosna i Hercegovina ostvarila je najveći rast B2C e-commerce prometa u Evropi tokom 2024. godine, prema izvještaju European E-commerce Report 2025. Sa porastom od 117%, BiH se pozicionirala iznad svih drugih evropskih tržišta, uključujući ona tradicionalno najrazvijenija.

Ovaj rezultat dolazi u godini u kojoj je evropski B2C e-commerce sektor porastao za oko 7%, dosegnuvši vrijednost od 842 milijarde eura.


Šta stoji iza izvještaja?

Izvještaj obuhvata analizu e-commerce tržišta u 38 evropskih zemalja i predstavlja najrelevantniji godišnji pregled stanja online trgovine.

Dok je rast u zapadnoj i sjevernoj Evropi bio skroman, istočna Evropa prednjači, prosjekom od oko 18%, a BiH je apsolutni rekorder.


Šta je zapravo B2C e-commerce?

Online kupovina – sve što građani kupuju preko interneta

B2C (Business-to-Consumer) e-commerce obuhvata:

  • online prodaju direktno krajnjim potrošačima

  • web-shopove i mobilne aplikacije

  • kupovinu odjeće, elektronike, beauty proizvoda, knjiga, digitalnog sadržaja i aplikacija

Drugim riječima: sve što građani svakodnevno kupuju online.


Zašto baš BiH? Četiri ključna razloga rasta od 117%

1. Bolji podaci i nova metodologija

Sami autori izvještaja ističu da je dio rasta rezultat preciznijeg prikupljanja podataka, što je tržište stavilo u realniju sliku.

2. Ubrzano usvajanje online kupovine

Nakon pandemije građani BiH sve češće biraju online kanale, uz bolju dostupnost interneta i mobilnih uređaja.

3. Nizak početni nivo razvoja

Tržište je godinama bilo među manje razvijenima, što znači da je potencijal rasta veći i brže vidljiv.

4. Digitalizacija kompanija i novih servisa

Više web-shopova, modernizirane dostavne usluge i nove metode online plaćanja povećale su povjerenje i broj transakcija.


Kako stoje druge evropske zemlje?

Prema izvještaju:

  • Ukrajina je druga, sa rastom od oko 92%

  • Bugarska oko 20%

  • Estonija oko 18%

  • Sjeverna Makedonija oko 15%

Sa druge strane, velike e-commerce sile poput Njemačke i Češke Republike bilježe minimalan ili gotovo nikakav rast.


Region hvata priključak – BiH predvodnik promjena

Zemlje Zapadnog Balkana bilježe ubrzano širenje digitalne trgovine, ali BiH je trenutno najbrže rastuće e-commerce tržište u Evropi.

Za domaće kompanije, trgovce i finansijske institucije ovo je jasna poruka:
vrijeme je da se agresivnije ulaže u digitalne kanale, nove servise i online prodaju.

Za potrošače – više izbora, bolja usluga i lakša dostupnost proizvoda nego ikad ranije.

Čitaj više

Najnovije objave