Jedan od vodećih slovenskih proizvođača pića, Fructal, završio je 2024. godinu s impresivnim rezultatima – prihodi su dosegnuli 47,5 miliona eura, što predstavlja rast od 3,4 posto u odnosu na prethodnu godinu. Osim rasta prihoda, kompanija je zabilježila i značajno povećanje neto dobiti – za 37 posto, odnosno na 2,7 miliona eura, dok je EBITDA skočila 54 posto i iznosila 6,7 miliona eura.
Tradicija i inovacija
Fructal, koji posluje još od 1945. godine, nastavlja graditi svoju reputaciju na temelju domaćih vrijednosti, provjerenih receptura i saradnje sa slovenskim voćarima. Kompanija svoje proizvode – sokove, kašice, dječju hranu, voćne destilate i voćno-žitarice – proizvodi u pogonima u Ajdovščini i Duplici pri Kamniku, njegujući znanje koje se prenosi generacijama.
Investicije u održivost i napredne tehnologije
Krajem 2024. Fructal je pokrenuo veliki investicijski ciklus vrijedan 7 miliona eura, usmjeren na proširenje kapaciteta, efikasnost proizvodnje i uvođenje savremenih tehnologija koje prate ciljeve održivog razvoja. U fokusu je bila modernizacija linija za pakovanje (Tetra Pak i PET), te uvođenje prve linije za pakiranje u vrećice u Sloveniji – namijenjene proizvodima poput inovativnog „Fruit to go“, čija proizvodnja kreće sredinom juna 2025. godine.
Otkup domaćeg voća
Fructal godišnje proda oko 340.000 hektolitara pića i preko 1.000 tona prehrambenih proizvoda, a svoje poslovanje temelji i na otkupu isključivo domaćeg voća. Tokom 2024. godine otkupljeno je 1.676 tona slovenskog voća, uključujući:
-
1.530 tona jabuka
-
87 tona viljamovke
-
31 tona breskvi
-
20,5 tona krušaka
-
8 tona ekoloških vipavskih breskvi
Pogled u budućnost
S ovim rezultatima, Fructal ne samo da jača svoju tržišnu poziciju, već i potvrđuje da tradicija, kvalitet i inovacija mogu ići ruku pod ruku. Ulaganjem u modernizaciju i domaću sirovinu, kompanija postavlja nove standarde u industriji pića, ostajući vjerna svojim korijenima, ali s jasnom vizijom budućnosti.